lördag 11 juni 2016

En vecka kvar

En vecka kvar till semester nu. Avlider jag inom den närmsta tiden kommer det definitivt bero på pollenallergi. Den är förjävlig helt enkelt. Mitt immunförsvar är helt kört i botten just nu. Inte så konstigt men dock jobbigt. Hoppas allergin snart blir bättre så krafterna kommer tillbaka, det är alltid intensivt de sista veckorna innan skolavslutningen. 

På vår skolavslutning passade jag på att gråta lite i kyrkan. Även om jag väntat och längtat efter dagen är det vemodigt när man haft turen att få så fina elever. Men så är jag även lättad och stolt över att jag nu ser målsnöret. En vecka kvar till semester, sen är jag hemma. Och att jag inte ska tillbaka till jobbet efter semestern, märklig känsla. 


Jag och sambon har börjat boa in oss. Här om dagen möblerade vi om, vi = Viktor, så vi skulle få lite mer plats här hemma. Skötbordet är uppe och kläder ska tvättas, sängkläder ska bäddas i spjälsängen och nu är babyskyddet i bilen.

Är i en sån fas just nu att jag inte orkar tänka och ha koll på allt. Blir helt utmattad av alla saker jag ska tänka på. Då är jag glad att jag har syrran. Hon skriver ibland långa listor till mig inform av sms där det står lite info. Vad jag kan packa i BB-väskan och liknande. Orkar inte googla en jävla gång till på saker som kan vara bra att ha. Kanske när energin kommer tillbaka, men idag, aldrig!
/ Lillasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar