lördag 4 juni 2016

flygande start på långhelgen

Jag skulle verkligen kunna vänja mig vid tre dagars helg, men vänta nu....
Efter sommaren ska jag ju få tre dagars helg varje vecka! Underbart!
En av mina stora hobbys är livsnjuteri. 
Min livsnjuterifilosofi är att 1. Ta reda på vad njutning är för mig, 2. Gör mycket av det, 3. Njut ordentligt när jag gör det.
Lätt som en plätt!

Igår kväll var vi hos mamma och pappa, vi badade badtunna och grillade hamburgare. Lilla J och jag somnade båda under kvällsvällingen! Supermysig kväll!

Just nu njuter jag av att kika ut genom fönstret. I vanliga fall är det vattnet, åkern och lugnet som är härligt att kika på. Idag så är det staketet som är på väg upp som jag gillar och såklart är det heller inte fel att titta på grannen som är ute och flyger i sitt flygplan. Ett stort, verkligt, riktigt flygplan som han själv sitter i, flyger och sen startar och landar med utanför vårt fönster.
Antar att flygningen är livsnjutning för honom. Mitt kvällslivsnjuteri känns tryggare än hans.


Här blir det staket!


Och hoppsan, här kom grannen flygande!





/ Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar