söndag 12 juni 2016

Ledighet runt hörnet!

Nu längtar jag verkligen till långledigt, det blir lätt så när semestern närmar sig att man blir trött och bara känner att man måste vara ledig nu, nu, nu!

I fredags var vi i Motala och hejade på de som körde MTB Vättern. Hela Vätternrundan arrangemanget är så häftigt! Det känns som att vi har flyttat från ett riktigt skidområde, eftersom Vasaloppet arrangeras i Mora, till ett cykelområde med alla Vätternrundans lopp.

Ett besök på ett nyöppnad hälsocafe där man fick ta med sig hunden in och med extra plats för barnvagnar hann vi med. Caféet hade perfekt läge med utsikt över starten. Gott kaffe och fika hade de också!
Eftersom det var fredagsmys frångick vi alla principer. Lilla J fikade massa gott och var uppe till långt efter sin vanliga sovtid, allt var ju så spännande!
Tillslut slocknade han helt utmattad i bilen på väg hem. Men innan det så hann han själv beställa lite på Mc Donalds genom att trycka på beställningsskärmen. En passionsfrukts smoothie tog han och den var han mycket nöjd med!
Sen passade vi hela familjen på att ta sovmorgon, halv nio först så vaknade vi hela gänget!


Vår lilla ö är perfekt för löpträning! Jag har joggat lite med vagnen på senaste men i lördags var jag ute bara jag, helt själv med podd i öronen och sprang i skogen. Eller helt själv var jag ju inte, korna var såklart med!

Massa mer sånt här; träning och utflykter ska vi ägna oss åt i sommar!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar