söndag 3 juli 2016

Bullmamma!

Här hemma både boar vi in oss och bakar in oss. Jag har aldrig varit mycket för att baka. När vi var yngre styrde syrran ofta upp vad och när vi skulle baka. Jag var mest intresserad av att äta det när det var färdigt. Duktig på att börja, dålig på att avsluta - det är jag det. 

Den senaste veckan har jag dock fått lite vind under vingarna. Jag har börjat baka och fryst in så jag kan ta fram när vi får gäster. Även lite smått börjat göra matlådor och frysa in. Idag satte jag och sambon fart på projekt uteplats. Kommer bli fint när det är klart. Idag slog vi upp ett staket i form av kompostgaller och så rensade vi ogräs mellan plattorna.


Igår slängde jag ihop Kärleksmums. Tog receptet från jennys matblogg. Hälften fick kokos och hälften strössel.


Känner mig som en riktig bullmamma. Fnissar lite för mig själv när jag pysslar. Önskar att mormor, mamma och syrran kunde se mig bakandes i köket eller ute på gräsmattan och rensar ogräs.

/ Lillasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar