onsdag 27 juli 2016

Små saker som ger mig lycka och så en moderkaka!

Nu är Lilla G 13 dagar gammal. Saker som idag gör mig lite extra glad är:

Min bikinilinje, ja jag ser den. Och jag kan raka den för jag ser var jag bör raka och ingenting är ivägen. När man är gravid är det inte alltid helt enkelt att sköta sin hygien ska jag säga. Som småbarns förälder kan det också vara svårt men mer på grund av tidsbrist än att man inte kommer åt.

Mammaträning, ja idag slog jag till och körde lite knipövningar efter duschen. Det är inte helt enkelt att komma i kontakt med muskler som förändrats under dessa nio månader. Men härligt att få knipa lite.



Barnvagnspromenader. Idag var bara vi tre ute och gick en promenad. Mamma, pappa och barn. Vi har slagit till en en barnvagn från Kronan. Den funkar perfekt  att gå med lite off road. I skogen och över slalombackar. Att bara få komma ut och prata om vardagliga saker och inte bara blöjbyten känns som härlig kvalitetstid.

På tal om familjeträd. Innan själva krystvärkarna satte igång ordentligt tänkte jag skoja lite med vår fantastiska barnmorska och sa att hon väl hört att jag ville föda i badkar. Hon såg för någon sekund helt blek ut innan jag började skratta. 5 minuter senare fick hon mig att skrika av smärta så man kan säga att jag fick tillbaka med dubbel dos. När moderkakan kom ut och hon noga studerat den sa hon att hon skulle lägga den i en påse så vi kunde ta med hem. Vi kollade helt chockat på henne innan hon började garva. Hur som helst, familjeträd. Vissa tar tydligen hem moderkakan och planterar i trädgården under ett träd. Ganska fint kan jag tycka, men vi har lite annat att stå i än att plantera träd. Vet dock inte hur vanligt detta är måste jag säga. 

Men syrran, frös ni in moderkakan och planterade den under trädet ett år senare?

/ Lillasyster



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar