lördag 9 juli 2016

Sollerön

Jag tror det är sant att solen alltid skiner här!


Att ligga på en filt i solen, eller i skuggan. Plötsligt slänga sig upp och rusa fram till Lilla J för att försöka rädda vattenskålen från att bli vält, misslyckas, fylla på nytt vatten, lägga sig på filten igen och börja om!
Livet på en pinne!

Käka alla måltider utomhus, plocka jordgubbar och stoppa direkt i munnen, eller smeta i hela ansiktet och sen gosa in sig i mammas hår eller den vita filten (Lilla J).
Myspys!

Låta hundarna springa runt och busa i trädgården och se så där härligt lyckliga ut som bara hundar kan.
Underbart!


Hugo.


Kiwi.

Vi känner oss som hemma i herbret som vi lånat. Strosar runt i trädgården och tänker att så där skulle jag också vilja göra i min trädgård, skaffar jobb tills vi kommer hem alltså. Skydd över jordgubbarna för fåglarna, fina skyltar till örterna , bark i rabatterna för att slippa ogräs och en ställning för klätterväxterna att klättra i.
Kanon nu har jag en lista!

Att syrran börjat strosa runt i trädgården och plantera om blommor och bakar för att frysa in vet jag inte vad jag ska säga om... Hormoner, blivit vuxen, någon bacill? Hon behöver nog iallafall kollas till och kännas på pannan, det kan ju vara feber. Här om dagen tyckte jag precis hon sa "...jag skulle säkert tycka om att sy..." Vad hon sa före och efter har jag glömt för jag blev så förvånad över just de orden.

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar