söndag 3 juli 2016

Tröjor till mig själv!

Jag har tagit mod till mig och sytt tröjor till mig själv!
Det är verkligen kul att ha hittat en hobby som jag fastnat så för.
Hela processen med att välja tyger, mönster, klippa, sy och prova är rolig!
Den första t-shirten jag sydde blev för stor, det skyller jag helt och håller på mönstret!
Men nu har jag knåpat ihop en t-shirt och ett linne!

Jag ska försöka tänka som Jenny Hellström sa i serien Sysysy "Sträck på dig och var stolt över det du skapat!" och dra på mig tröjorna någon dag!



Jag har även hittat en ny serie på SVT Play som jag gillar, Vintage jakten heter den.
Intressant egentligen vilken slit och släng industri det har blivit med kläder.
Tänk när man fick ett plagg uppsytt till sig själv, vilken tid och kärlek det då las ner på ett enda plagg!

/Storasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar