onsdag 31 augusti 2016

Cykeltokig!

För två somrar sen blev jag alldeles cykeltokig. Det började med att jag hängde på syrran med man ut på turer i skogen. Jag cyklade då på vad jag hade, en grön cresent utan stötdämpning. Jag skumpade runt över stock och sten och tyckte att det var vansinnigt roligt om än dock lite i skumpigaste laget. Hela kroppen skumpade flera timmar efter att passet var över. Men just då visste jag inte bättre så jag gillade läget.


När jag på vårkanten köpte ny cykel var set helt fantastiskt. Vi cyklade hela tiden kändes det som. Så otroligt härlig träningsform. Här var jag och sambon ute på en 1:a maj tur i Orsa.


Det var även den sommaren vi ställde upp i två cykellopp. Den första var Orsa bajk'n som gick av stapeln på midsommarafton. Otroligt rolig trots det kyliga vädret. Efteråt var vi så otroligt trötta så resten av midsommar gick åt till att sova och försöka sörpla i sig resten av sitt glas vin man hade hällt på. 



Det andra loppet var strået vassare då vi hade anmält oss till Cykelvasan 90. Det var riktigt häftigt och både jag och syrran körde som galningar. 90 km senare var vi helt utmattande och stolta som få!

Nu har jag tappat det lite vad gäller cyklingen. Förra sommaren jobbade jag mycket och sen kom graviditeten. Nu känner jag mig taggad på att komma igång igen. Målet är att nästa sommar susa fram på cykellederna här hemma i Idre.

Under tiden så har jag köpt mig en snygg cykeltröja från Dakine som jag kommer se snabb ut i!



/ Lillasyster



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar