tisdag 30 augusti 2016

Jag vill springa med vinden i håret!

Igår fick jag plötsligt ett extra sug att springa. Jag känner mig inte riktigt redo för att kasta mig ut än 7 veckor efter förlossningen. Vill inte drabbas av något bakslag utan tar det lugnt och vill bygga upp kroppen ordentligt innan jag kör igång.

Men när jag vaknade imorse kände jag mig peppad. Jag tog på mig löpartightsen från Pro touch, löparskor och regnjacka och gav mig ut på en power walk med hundarna i regnet. Theo den sömntutan ville helst ligga kvar i sängen och mysa men efter lite övertalning gick det att få upp honom. 



Det är härligt att få komma ut och vara vara Jennie, och viktigt. När någon legat hela natten och gjort bajsljud och gnällt i mitt öra ja då behöver man lite ensamtid om det så bara handlar om 20 minuter. Löpningen får vänta lite men promenaderna fortsätter och jag ska köra hårdare med styrkeövningarna! Ska börja ta på mig träningskläder redan på morgonen för då blir det lättare köra övningarna och så känns promenaderna mer som att jag är ute och tränar. Bra knep för att känna sig hurtig!

/ Lillasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar