söndag 25 september 2016

Familjekampen

Igår började vi Familjekampen. Vi var tre som kunde vara med denna gång. Jag, sambon, pappa och så mamma som var barnvakt och såg till att alla var på gott humör ich drack ordentligt.

Kampen blev golf. Då både sambon och pappa har spelat en del golf insåg jag ganska snabbt att jag slog i underläge så att säga. Att jag dessutom har tålamod som en trotsig treåring gör ju inte saken bättre.


Strålande sol och härligt höstigt. 9 hål var rundan och jag var på gott humör på åtta av dem. På 7:e hålet ville jag bryta av klubbjäveln och slänga den åt helvete rent ut sagt. Svor för mig själv så självaste Djävulen hade blivit förskräckt om han hört mig. Men humöret lättade igen när jag väl fick i bolljäveln i hålet. Här var det lite väl mycket svordomar men ibland krävs det kraftuttryck för att beskriva känslan.


Rosa boll och vita klubbar, kände mig så proffsig inför första utslaget. På 7:e hålet slog jag även bort min rosa boll.


Bästa barnvakten! Mamma puttade vagnen och såg till att Lilla G sov hela varvet runt, fantastisk mamma och fantastisk dotter.

Sambon vann kampen och jag kom inte så förvånande på sista plats. Förloraren bestämmer nästa kamp så nu ska jag klura ut något jag är riktigt bra på då jag har chans till vinst!

/ Lillasyster



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar