söndag 27 november 2016

Jag är en joggare, igen!

Efter alla dessa förkylningar så är jag äntligen på gång med min träning igen! Jag mår så mycket bättre när jag tränar!

En joggingtur blev det i fredags efter öppna förskolan.
Ner till brofästet och tillbaka löpte jag som en gasell!
Nej, men jag småjoggade dit, tittade på Hammars bron och sen gick jag, leende, hem! När man plötsligt tycker att det är härligt väder och fantastiskt att få vara ute när det är grått, två plus och duggregn så kan man vara säker på att man fått sitt endorfinpåslag!


Fördelen med att inte ha så bra kondition är att det inte krävs så mycket träning för att det ska ge resultat.
Men det är väll den enda fördelen också...

Jag har utnyttjat min friskvårdspeng från jobbet till ett medlemsskap på Yogobe.
Jag har testat det förut och tycker det är bra! Skönt att ha en egen tränare i paddan. Jag behöver inte ens gå hemifrån och kan köra igång precis när jag vill! Massor med olika sorters pass och olika längder på passen finns det, bara att välja och vraka!


Här om kvällen körde jag ett kul core-pass där man halva tiden skulle stå på huvudet. Det kunde ju inte jag, men det gav resultat ändå för det var jobbigt att bara försöka!
Och så finns det en massa härliga avslappningsprogram också!
Skönt att sträcka ut kroppen och koppla av. Jag sover som en stock när jag kört ett sånt program!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar