lördag 24 december 2016

Det underbara julkaoset!

Vi rivstartade julaftonsmorgonen med att försova oss, vilket inte har hänt på 20 månader. Men just idag bestämde Lilla J sig för att ta sovmorgon istället för att väcka oss.
Morgonen blev lite stressig men efter det så har allt varit helt perfekt!

Nu sitter jag hemma i soffan och myser. Dagen innan när man är förväntansfull inför julafton är så mysigt men den här känslan är precis lika bra. Tänka tillbaka och njuta igen av det underbara julkaoset som vi haft idag! För det blir lätt så när man ska fira jul och det är mycket viljor och personer och inte minst hundar som skäller och busar. Men vi har helt enkelt omfamnat kaoset!
Matkaoset när Jansons, köttbullar, revbensspjäll och prinskorv skulle samsas i ugnen. Kaoset som blir när barnet häller hundmat, tomtar och prinskorv på golvet.
Klappkaoset när klappar ska delas ut, inga grejor, barn eller hundar ska tappas bort och man dessutom gärna vill säga några valda ord om klapparna man ger och får.

Eftersom allt har känts tipptopp så kanske det inte har varit kaos ändå. Utan helt enkelt bara jul.
Det är så här en underbar jul kan se ut!



Lilla J blev helt överväldigad av alla paket och hade egentligen inte tid att öppna mer efter att han öppnat sina två första, bilar och ett garage.
Han gick ut i hallen med sina bilar och lekte i lugn och ro en stund och så kom han in och var med och öppnade något paket i taget.
Han hade tomtedressen på från början, men sen råkade han hälla ut en hel skål med hundarnas vatten över sig själv så då fick vi byta byxor, till pepparkaksbyxorna. Så han var en tomtekaka kan man säga!

När vi kom hem var det egentligen läggdags, men inte kan man sova när man fått så mycket kul att leka med! Istället öppnade vi allt lego och tillslut, när en ny legobil och några gubbar fick följa med och lägga sig i sängen så kunde Lilla J sova.

Att jag vann dagens tipspromenad som handlade om julen är jag stolt över, att titta på Barnen i Bullerbyn lönade sig!
Att jag förlorade tävlingen då man skulle skala en klementin och få skalet så långt och sammanhängande som möjligt till min man känna typiskt! Och när min andra hälft sen spöade mig i att öppna paket under tidspress och med grytvantar på fick jag se min besegrad i ännu en familjekamp! Nu har både Johan och Lilla J vunnit men inte jag!
Mycket roliga tävlingar, han är påhittig den där Gicko!

Godast på julbordet var revbensspjällen och köttbullarna och prinskorvarna och sillen och.... Det var mycket som var gott!
Min pakethög är jag mycket nöjd med! Underställ och plattång och så lyxiga produkter för hår och kropp! Jag måste varit väldigt snäll!
Lilla Js julklappar ser jag fram emot att leka med hela dagen imorgon!

Vilken dag!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar