måndag 5 december 2016

Glammiga saker jag gör på helgerna

Det fanns en tid då helg betydde högklackat, smink, snygga kläder och sena nätter.
Den tiden är inte nu och jag saknar den inte!
Det finns annat glammigt att ägna helgen åt!
Som mysiga promenader med mina små älsklingar och långa frukostar med scones eller amerikanska pannkakor!
Pyssla hemma, leka i trädgården och gå på biblioteket!

Men sen finns det också de där riktigt, riktigt lyxiga sakerna som jag på riktigt, helt allvarligt njuter av!

1. Ta mig an tvättberget! Inget ger ro i själen som en ren tvättbänk och en tom tvättkorg (förutom en nystädat garderob) även fast att den är i källaren och inte syns om man inte går ner i tvättstugan.

2. Löka runt i mjukisar, raggisar, osminkad. Behövs ingen förklaring, alla borde förstå! Om inte, prova!

3. Borsta hundarna. Nyborstade hundar som ser glada och välskötta ut är så fint. Då känner jag mig extra duktig! Och sen när jag belönar dem med ett ben för att de var så duktiga då tycker jag skälv att jag är världens bästa matte!



/ Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar