onsdag 21 december 2016

Husmor och tomten på besök!

Igår la jag in min första sill. Alla som känner mig förstår nog vilken bedrift det här är för mig. Egentligen borde väl både jag och ni andra sluta bli så förbaskat överraskade så fort jag gör något som är lite husligt för jag har faktiskt börjat bli riktigt duktig på det! En skärgårdssill och en senapssill blev det. Så otroligt gott så jag kunde knappt sluta äta "såsen" så mamma fick till slut erbjuda mig att stanna på middag för att jag skulle sluta. 


Nu i eftermiddag kom tomten på besök utanför stugan. När Lilla G väl fick se honom utanför fönstret började hon naturligtvis gråta. Hon brås nog på sin mor. När jag var liten och fick se tomten utanför fönstret blev jag så rädd så ramlade av kökssoffan och grinade utan dess like. Det har man ju fått blivit påmind om...

/ Lillasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar