måndag 5 december 2016

Julen närmar sig och granen är på plats!

Det är något visst att flytta in i december och lagom till julen. Direkt fram med tomtar och adventsljusstakar. Tända ljus och ha de tjocka filtarna i soffan. Vi trivs så himla bra här fast att det fortfarande är en röra. 


I vissa hem känner man sånt lugn. Så känner jag här. Från dag ett jag var ensam i huset hela dagen tyckte jag aldrig det kändes olustigt. Eller ensam och ensam, jag har ju alltid hundarna och Lilla G såklart.


Den här gjorde jag på lekis. Den åker upp varje år. I vissa saker man har finns det sån värme och glädje i. Jag kommer faktiskt inte ihåg när jag gjorde just den här men den får mig att minnas tiden när jag var liten, hur vi hade det på julen. Jag är väl medveten om att det ser lite ut som ett spöke som håller i en cigg, men jag gillar den.


Det är detaljerna som gör ett hem. Tända ljus och fint placera ut tulpanerna som vi fått vid inflytten. Jag älskar ljusen som går på batteri, behöver aldrig vara rädd för att det ska börja brinna. Känns bra då man med barn aldrig vet hur länge man kommer spendera i ett och samma rum.


Mellan köket och hallen har vi ett fint litet fönster, konstigt men mysigt. Om en stjälk från julstjärnan går av ska du snitta den och spola den i riktigt kallt vatten så den vita vätska slutar rinna och sen stopp den i en liten vas/glas. Den står sig riktigt bra!


En morgon vaknade vi upp och då låg det tre rullar staket på tomten. En annan morgon vaknade vi upp ich vi hade fått en julgransfot på trappen och imorse när vi vaknade låg det en julgran på gräsmattan som vi glatt satte upp. Tack pappa!

/ Lillasyster





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar