söndag 15 januari 2017

Fantastisk utflykt i Motala

Lördagen bjöd på en fantastiskt fin utflykt i Motala och på MTB Winter Challenge.
Cykelcross var något helt nytt för mig men riktigt skoj att titta på. Barn, vuxna, motionärer och elit cyklade runt, runt, på en publikvänlig bana. Upp för trappor, genom sandlådor och i serpentinsvängar.



Det var bra uppsikt från lekparken så Lilla J kunde åka rutschkana och ropa "heja, heja" samtidigt, riktig hit!
Vi hann träffa en kompis och hennes lille son. Det är roligt med barndomsvänner! Vi har känt varandra sen vi gick på lekis, varit med varandra i med- och motgång. Det är inte alltid vi hörts så mycket. Men nu stod vi där, två vuxna med varsin kotte i vagnen och det kändes hur bra som helst!


Vi var (såklart) i cykelaffärer också. Vi shoppade hjälm till Lilla J och sen jagade jag honom genom hela butiken fram och tillbaka, fram och tillbaka.
Någon gång där när han klättrade upp i skyltfönstret bland de dyra cyklarna och hoppade på en barncykel och jag försökte åla mig fram till honom utan att välta något med min röv (den får inte byxorna att hänga uppe, men så stor att den kan välta en cykel är den visst) nådde jag maxpuls och fick därmed till ett riktigt bra träningspass!
Under tiden klappade min man fina cyklar och jag fick därmed med mig en mycket nöjd man därifrån.
Vältränad mamma, nyrastat barn och lycklig man, vad mer behöver man?
Lite medhavd fika (känner mig som min egen mamma när jag slänger upp mackor och bjuder på kaffe till höger och vänster) var grädden på moset denna dag!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar