onsdag 25 januari 2017

Nästa vecka blir det lugnare!

Så tänker jag hela tiden om mitt jobb, undrar vem jag försöker lura egentligen?
När man jobbar med människor så kan det dyka upp nya, roliga, tuffa, utmanande saker hela tiden. Det går liksom inte att planera. Kanske är det en självbevarelsedrift som gör att jag veckor som den här då det är mycket extra möten och grejer förtränger att det är ännu mer möten nästa vecka och istället tänker att "nästa vecka blir chill!".
Hur som helst så går det ju ändå, för det gör det ju nästan alltid. Bara man tar en sak i taget och har med sig lite gott mellis!
Det är mycket nu men det är kul ändå!
Här hemma är det också full rulle kan man säga! Gofisen behöver rastas med hopp i vattenpölar, hinderbanor och fiskdamm. Pappan ser minst sagt mör ut när jag kommer hem.
Och så är vi två vuxna med en vild liten kille fram till läggdags!
Det är fart och fläkt och underbart och det är inga problem att somna på kvällarna!
Nu är det snart helg igen och då är det daga för gympa och öppna förskolan.
Och så ska vi åka och handla, bara vi vuxna, utan hundar, utan barn. Vi ska handla saker till barnet, men ändå! Får se om vi lyckas göra det i lugn och ro eller om vi kommer småjogga fram i vårt vanliga dagstempo!


Bada bubbor!
Nytt badskum var succé och jag är nu en mycket populär mamma!

/Storayster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar