lördag 28 januari 2017

Spara dina minnen


Vi syskon fick i tidig ålder lära oss att minnen är bland det finaste vi har. Pappa som jobbar som deltidsbrandman drillade oss hårt med brandövningar från tidig ålder. Det gick oftast ut på att vi skulle ta oss ut från huset. Vi började från övervåningen och skulle krypa eller åla oss ner för trappen och ut ur huset. OM det fanns tid skulle vi ta med oss första bästa fotoalbum. Kom någon med ett annat förslag ratade han det ganska fort och så körde han en lång monolog igen om att OM det finns tid så tar ni med första bästa fotoalbum. Då förstod vi nog inte riktigt vilket värde just fotografier kan ha. Så här i efterhand förstår man ju verkligen att pappa han är en man med helt rätt prioriteringar. 

Hans brandövningar gav också resultat. När syrran och jag var ensamma hemma en helg och tände en brasa blev huset helt rökfyllt, drillade sol vi var kröp vi på alla fyra fram till telefonen för att ringa till.... ja pappa såklart!





2016 har varit ett speciellt år för mig. Det bästa året man kan tänka sig faktiskt. Därför så kände jag att ett fotoalbum var på sin plats. Igår blev jag äntligen klar och redan sitter jag och bläddrar o det och ler när jag minns året. Trodde knappt att så mycket kärlek fick plats i ett och samma år!


/ L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar