tisdag 28 februari 2017

Att hitta något!

"Jag tror jag har hittat en fotbollsplan, vi går dit och kollar!"

Jag trodde han blivit lite knäpp min sambo. Nog för att han älskar att spela fotboll men att han plötsligt ser i syne. En fotbollsplan mitt ute i en skogsdunge i byn jag växt upp i, nja det skulle jag nog ha vetat om. 


Men så var den plötsligt där. Ett stenkast från vårt hus. I skogsdungen bakom vårt hus. Mycket märkligt. De har gallrat ut lite träd i dungen, ja dungen och dungen, men det känn mindre än en skog. En dungensom övergår i en skog? Ja hur som helst, när de gallrat ut så kan man på långt håll se fotbollsplanen på långt håll. Tar oss 1 minut att gå dit! 

Och så sa pappan till sin dotter.
"Dit ska vi gå i höst när du lärt dig gå!"

Tänk vad Lilla G kommer få det härligt med sin pappa i höst!

/ Lillasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar