lördag 4 februari 2017

På äventyr i tjurhagen

Imorse fick jag sovmorgon! Ahhhh.... så skönt! Efter frukost så städade jag och Lilla J här hemma. Pappan har ju börjat jobba dagtid så han drog till jobbet.


Men jag hade ju bra hjälp med att sköta hemmet så det gick bra ändå....

Sen var det dags att komma ut lite. Idag körde vi ut Thulen ur källaren och knallade åt höger istället för vänster och däråt ligger ju tjurhagen!
Det är inga tjurar där nu för de är på semester(?), kanske på Mallorca(?).
Så vi packade lite mackor och strosade runt bland tjurblajorna och njöt. Ungefär som jag tänker mig att familjen Mandelmann gör på vintern.


Parkerade vrålåket.


Släppte lös hundar och barn.


Kraschade is och smakade snö i ett dike.


Luktade på bajset.


Och lekte loss i skogen. Precis lika kul som i en lekpark. Fast här var det bara vi!
Sen somnade Lilla J på vägen hem.

I kväll/eftermiddag är vi bjudna på langos-middag! Det blir någon gång efter middagsvilan men före kvällsläggningen. Haha. Skönt!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar