lördag 4 mars 2017

Fiskegubbe och gardinlängder

Idag är det lördag!
Den lyxiga känslan med att ha två bilar håller i sig! Inget planerande flera dagar i förväg behövs när man ska dra iväg någonstans.
Idag packade jag in bröderna fluff och sonen och drog på fika och promenad hos mamma och pappa.
Vår nya bilbarnstol är dessutom toppen! I den sover Lilla J som en kung!

Lilla J har planerat en badresa, helst skulle vi åka idag men imorgon kunde också vara okej tyckte han. Han letade fram sina badbyxor, tog på sig dem och ett par skor och så berättade han att vi skulle ta nya brumman och åka bada. Mommo, moppa, Nenni och Gicko skulle också med!
Vår lille sötis alltså, imorgon krockar badresa med Vasaloppet så vi får nog skjuta den lite på framtiden.


Jag har hängt om gardinerna och är så nöjd! Precis så här hade vi i somras och då var jag så trött på det, men nu kändes det plötsligt nytt och fräscht!
Nyansen utanför fönstret kallar jag "alldeles dötrist", eftersom den gör en dötrött så funderar jag på om vi inte borde måla sovrummet i just denna grå. Då skulle man alltid sova som en klubbad.


Idag bjöd jag sonen på fiskgubbe och det var populärt!
Inte leka med maten? Trams!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar