onsdag 1 mars 2017

Vårfeeling

Det är tvära kast med vädret just nu.
Jag har hört flera teorier, en är att det kommit så dåligt med nederbörd här i vinter att allt kommer att komma i regn och slask nu i vår. Den teorin tror jag inte på!
En annan teori är att det är aprilväder vi får nu i februari/mars och sen kommer vi att få massor med fint majväder i april och maj. Det tycker jag verkar mycket bättre så det förväntar jag mig!

Igår så fick vi lite vårfeeling när vi kunde gräva i sandlådan ända tills klockan fem på eftermiddagen! Vi såg blomknoppar sticka upp i rabatten och gräsmattan klipptes för första gången i år!

























Med vår och sommar så kommer ju de satans sniglarna, men i år är jag förberedd! Imorgon ska jag hämta ut ett paket med saker som ska hjälpa mig i kriget mot sniglarna! Jag känner redan att jag har ett övertag mot dem i år eftersom jag är ute i så god tid!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar