onsdag 19 april 2017

En joggingtur

Ja en joggingtur, den kan vara alldeles, alldeles underbar....och svettig! Dealen var att jag tog med mig stora hunden på en joggingrunda och sambon tog Lilla G i barnvagnen för att sova förmiddag och så lilla hunden på promenad. Jag och Charly for iväg i en rasande fart och tur var väl det för bara några sekunder bakom kom resten av familjen ut, jaktstart! Theo skällde som en galning och det kan ju vara liiite svårt för Lilla G att somna om han ska skälla hela vägen. Charly drog som besatt för han blev så glad av att få dra, och han var även väldigt skitnödig men vem har tid att skita när man springer?!

När vi hade ett betryggande avstånd från Theos blickar började vi gå och Charly kunde äntligen få skita en gång, och två gånger, och tre gånger. Det var så härligt att vara ute så jag fick feeling och tänkte bara ta den lilla extra slingan genom skogen. Men där luktade det tydligen vansinnigt gott och mina ben hann inte med i charlys tempo så jag bestämde mig för att ta av på en stig som enligt mina beräkningar endast var 100 meter rakt genom skogsdungen så kom jag ut på rätt spår igen. Det var snö och blött, stigen försvann, det var brant rakt ner och jag har visst inget lokalsinne och för lat för att vända. Men till slut kom jag ut igen men fick till min förskräckelse syn på familjen på andra sidan åkern. Har man en dotter som har otroligt dåliga sömnvanor får inget rubba den lilla sömnen hon tar sig under dagarna så jag och Charly löpte som två antiloper i kanten av åkern och in i skogen igen för att inte bli upptäckta av den lilla skällapan till hund vi har. En härlig men tur men svettig och oj vilka trötta ben!


/ Lillasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar