lördag 15 april 2017

En lång fredag

Vilken lång dag det blev när man bara ville vara inne. Vi tog en promenad på förmiddagen men höll på att blåsa av ön så sen stannade vi inne!
Vi roade oss med att...

... spana på snön...



... bygga torn och kojor med soffkuddarna...



... och att i smyg försöka äta upp hundmat(?) och havrepuffar(?) som vi hittade mellan soffkuddarna!

Sen kom syrran och Lilla G hit en sväng. Den kusinkärleken är fin att se alltså! 



När skrutten somnat för kvällen sydde jag ett litet vårset till honom. Förstora mönster från förra året var lite klurigt. Och eftersom tyget jag ville sy i inte var tillräckligt långt fick det bli att skarva. Dessutom hade jag inte ludd i den färg jag tänkt mig så det fick bli mint. Många lösningar som jag fick göra under arbetets gång. Men summa sumarum så är jag riktigt böjd! Nu återstår det bara att se vad den nya ägaren till kläderna tycker, men han brukar vara snäll i sina omdömen.


Trestegssicksacken gillar jag skarpt! Tyget är från Tygdrömmar.

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar