onsdag 12 april 2017

Pannkaka med korv och hår som vill ha vår!

Igår var jag inställd på sol och vårväder, då blev jag skitbesviken när det började snöa.
Idag tänkte jag mig snöfall och gråkallt, det fick jag! Men så tittade solen, nästan, nästan fram mitt i en regnskur och då blev jag skitglad.
Lite av en inställningsfråga det där verkar det som!

Idag serveras den klassiska rätten pannkaka med falukorv och lingonsylt i grädde!
Ja, pappan jobbar, mamman lagar maten. När jag växte upp var det tvärt om, denna rätt serverades när min pappa var hemma och mamma på jobbet.
Håller jag på och förvandlas till min pappa?


Grisen tycker det ser gott ut och jag vet att det är gott!
En klassiker i vårt hem bär vi var små alltså, kanske inte hos alla?
Det är rågmjöl i pankisarna, om jag sa att det var för att de skulle vara nyttigare så skulle det vara ljug. Det är 1 dl vetemjöl i, sen var vetemjölet slut och i nästa påse fanns det 2 dl finmalt rågmjöl!
Det blev väldigt knaprigt och gott!

Inte en grönsak så långt ögat når tänker den som tittade noggrant på den stylade tallriksbilden.
Men det är väll för sjutton lingon i lingonsylt!

Idag ska jag fixa frillan! Nu frisör och allt, känns spännande!
Nu ser det ut så här:


Jajjemen, det är ett litet hur till för värmeljus som hänger där uppe i taket och i det har det flyttat in en t-Rex! 
Lekfulldesign kan man kalla det!

Nu ska jag bara väcka min som, sen ska vi äta, byta om/ta av oss pyjamasarna, packa lite saker, se till att köket inte är ett bombnedslag, rasta hundarna och åka till Nenni och Gicko. Jag har en timma på mig, men ingen stress, jag är ju i princip färdig!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar