måndag 22 maj 2017

Bona Handelsträdgård

Alltså detta fantastiska, fantastiska ställe! Varje gång jag är där känns det som att jag hamnat i trädgårdshimlen!
Var där med mamma igår.
Så fort jag kom hem ville jag åka dit igen!


Jag köpte tomater, tre olika sorter som passade att odla i kruka.
Och basilika. Hemodlade (med lite hjälp av Bona) tomater med basilika, blir det bättre än så?
Nej, jag tror inte det!


Och så fick jag något helt fantastiskt av mamma. En enorm hängampel med jordgubbar. Vi smakade de första ikväll och de var perfekta!


Det är roligt med trädgårdsintresset för man måste inte kunna så mycket, man lär sig lite hela tiden. Och inte behöver det vara speciellt dyrt heller. Men det gör ju så mycket för en trädgård med lite blommor och annat smått och gott!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar