måndag 22 maj 2017

Koppartejp mot sniglarna

- I samarbete med snigelshopen.se -

Tidigt i våras fick jag också hem en rulle koppartejp från snigelshopen.se. Denna satte jag i fredags i en av pallkragarna, den som jag satte sallad i för den tyckte sniglarna bäst om förra året.
Tejpen var supersmidig att få att fästa och kladdade inte fast i en massa annat.

























Titta så snyggt! Det blir discosallad i år!

Förutom tejpen och snigelmedel i barer utanför staketet så har jag också hällt ut lite
snigelmedel på de ställen i rabatterna och köksträdgården där det var mest sniglar förra året.
Jag känner verkligen att jag har ett försprång och kanske kan slå de jäklarna i år! Revansch från förra året alltså!

Så här står det på snigelshopens hemsida om tejpen:

Så fungerar koppartejp
Koppartejp används för att skärma av och skapa barriärer mot mördarsniglar. Mellan mördarsnigelns slem och koppar uppstår nämligen naturligt en svag elektrisk stöt och även om stöten inte dödar snigeln, är den tillräckligt obehaglig för att mördarsnigeln ska vända tillbaka och istället för att passera koppartejpen. Koppartejpen används med fördel på krukor, pallkragar och andra odlingskärl man har utomhus för att skydda dem mot angrepp från mördarsniglar. Tejpen är 4 meter lång och 30 mm bred.

























/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar