lördag 20 maj 2017

Saknar en pärla!

Ibland får jag frågan om hur det är att ha flyttat hem igen. Om jag inte saknar Idre. Det känns härligt att vara tillbaka, att ha familjen nära betyder så himla mycket. Jag saknar Dalarna och dess vackra natur, alla toppar och dalar. Men mest saknar jag den här.


När jag jobbade på skolan gjorde hon sin praktik där. Vi var gravida samtidigt. Tre månader innan Lilla G föddes så föddes Lilla A, bara några dagar efter den här bilden togs faktiskt. Det var hon som sa till mig att "jag ser på dig att snart är det dags" och 24 timmar efter det föddes Lilla G. Och det var hon och killen som satt upp ett kort på vår ytterdörr till Lilla G  dagen vi kom hem från BB.

Att vara mammaledig med Elin var så roligt! Vi hängde hemma hos varandra och ammade, käkade, gnällde lite och älskade livet. Tog promenader och pratade krämpor och lycka. Hoppas att vi någon dag bor nära varandra igen!

Och inte nog med det, idag fyller hon 30 år! Grattis Elin!


/ Lillasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar