torsdag 25 maj 2017

Småbarnsåren

Vad är det med livet och småbarnsåren? Det är det konstigaste, jobbigaste och roligaste jag varit med om. Jag he börjat se på tid på ett helt nytt sätt. För drygt 10 månader sen kom Lilla G till världen, det känns som igår men ändå helt otroligt länge sen.


Jag kan inte säga att jag ibte minns vad jag gjorde innan hon kom till oss. Jag tittade mer på tv, tänkte mer på mig själv, klev ut genom dörren helt utan plan. Mycket som var härligt! Nu mer har jag full sjå att ens ta mig ut genom dörren med allt jag ska ha med mig och när jag väl är ute inser jag att jag glömt hälften. 


Att få sätta sig ner i 15 minuter och dricka en kopp kaffe känns som lyx. För att inte tala om när hon slår till och sover över en timme. Ja då vet jag inte vart jag ska ta vägen till slut då jag både hunnit diska, dammsuga, druckit kaffe, hängt tvätten, vattnat blommorna och druckit kaffe igen.

/ Lillasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar