onsdag 24 maj 2017

Stolt som en tupp!

Ofta tänker jag på hur mycket man utvecklas som människa. Vi pratar ofta om hur mycket vi utvecklats sedan tonåren, och det är verkligen sant. Men jag fascineras så över att det inte är slut där utan utvecklingen fortsätter även on det inte är i samma höga tempo.


När jag var 25 hade jag nog aldrig orkat med att försöka mig på att odla. Visserligen hade jag inte hus och trädgård men man kan ju odla inne. Jag var nog så lite nyfiken på det hela men inte tillräckligt för att göra något åt det. Det kanske är därför jag är extra stolt nu när jag ser mina små frön växa. Här har vi satt rödbetor som förhoppningsvis vill titta upp innan det är dags att flytta. 


Här är vår uteplats och idag åkte dynorna i stolarna. Känns underbart att då bo här i sommar. Vi har fått det riktigt mysigt i vår trädgård. Trädgården är väldigt stor här men vi har begränsat den lite med staket runt och jobbar med det vi har innanför. 


Fina blomman jag fick hem av mamma när hon och syrran varit på Bona. Mamma hon vet precis vad man behöver för att få till det där lilla extra!

/ Lillasyster



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar