torsdag 29 juni 2017

Kan själv!

Tänk vad mycket jag inte kan som jag nu blir tvungen att lära mig!
Min man jobbar borta lite under sommaren och det finns ju mycket som är tråkigt med det, men så finns det några fördelar också; jag blir tvungen att lära mig en massa saker.
Det här har jag hunnit lära mig hittills:

1. Det är visst han som är ansvarig för nycklarna och tar med rätt nyckel till rätt ställe, jag har noll koll. Slutsats: Vi behöver borra upp vårt nyckelskåp.

2. Diesel tankar man på samma ställe som vanlig bensin, men på dieselbilen finns det inget tanklock. Slutsats: jag vill bara ha dieselbilar pga ingen risk att tappa bort tanklocket.

3. Kylskåpet rensar inte sig självt, det är någon som gör det regelbundet, troligtvis min man. Slutsats: Jag måste lära hundarna plocka mat ur kylskåpet så vi slipper få gamla rester som behöver rensas ur.

4. Lilla J är en rackare på att gå ut med Hugo. Han håller kopplet så fint, låter honom gå fram och kissa på träd och buskar. Slutsats: Vi skulle kunna ha flera hundar, så där en två, tre stycken till!

5. Gräsklipparen startar man inte med tankekraft eller svordomar, det finns ett handtag för det. Slutsats: Jag borde rimligtvis klara av att klippa gräsmattan själv.

6. Jädrar vad mycket saker jag kan själv bara jag vill! Slutsats: Jag vill inte föra det själv, det är roligare ihop!



/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar