lördag 10 juni 2017

Idag har vi också väder!

Väder!
Ja tänka sig att det är väder även idag. Regn, även idag. Jag är ganska chill med väder. Hetsar inte upp mig om det råkar vara regnigt i juni, vädret har en egen vilja. Lilla G fick testa sitt nya regnställ hon fått av sin farmor. Till hösten måste vi investera i ett par gummistövlar! 


Hon kröp omkring ute och hennes pappa sprang efter henne. Hon är snabb nu vår tuffa tjej. Själv så planterade jag lite blommor. Påskliljorna var lite trötta och tråkiga i juni..




Den här chilla känslan. Den varade fram till eftermiddagen igår när jag plötsligt fick se en snigel i trädgården.... mördarsnigel!

I ren panik skrev jag till den person som verkligen förstår allvaret i mördarsniglar. Hon gav mig sina bästa tips och jag gav mig ut i gummistövlarna i trädgården och synade av innanför staketet. Hittade en jäkel som jag högg av med spaden och kastade iväg så långt jag bara kunde. Efter det så patrullerade jag utanför staketet fram och tillbaka för att vakta våra ägor. De trivs när det är fuktigt säger syrran, snälla, snälla vädret tänk om och ge oss sol!

/ Lillasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar