lördag 17 juni 2017

Vätternrundan

Vilken dag vi har haft!
Vaknade till ett superväder för både cyklister och supportrar. I Motala rådde god stämning vid målområdet. Kusinerna hann leka tillsammans och även jag och syrran träffade några kusiner. Det är mysigt att bo med släkten nära!
Våra killar gjorde fina rundor och vi tog emot dem som de hjältar de är med kramar, hejarop och godis!
Alla som cyklat 30 mil är hjältar och jag är så imponerad!


Fina Motala, vilket härligt ställe att få gå i mål på efter en sån prestation!

Dagen fick en riktig rivstart när appen visade att de cyklat fortare än både vi och de trott. Vi skulle ju hinna sätta upp heja-skyltar, packa fika och stoppa barnvagnar i bilarna!
I min iver fick jag igång brandvarnaren när jag stekte plättar. Det är inget jag fått rekommenderat på BVC som väckningsmetod men det var väldigt effektivt.
" Mamma! E min ringklocka!" satte sig Lilla J upp i sängen och ropade.
Nja... alltså brandlarm, inte din ringklocka på cykeln... Vi måste se till att lära honom skillnaden för det kan vara bra att kunna!
Men han var snabbt uppe och alert från det att han slog upp ögonen så vi hann ner för att krama om den här godingen:


Vår hjälte! Vilken man, vilken pappa, vilken förebild!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar