tisdag 1 augusti 2017

Örebro

Igår körde vi in till Örebro och kände också den här gången hur lyxigt det är att ha så nära till en stor stad.
Det har sina fördelar med att ha bott i norra Dalarna, man tycker att allt under 10 mil är relativt nära!

Vi kikade lite på Open Art som var riktigt häftigt!


Jo, det här är konst! 

Sen så gick vi till en smyckesbutik som jag hade nosat upp och kikade på ringar. Min vigselring som jag tappade bort för flera månader sen har inte dykt upp, märkligt! Jag måste vara omgiven av svarta hål! Saker brukar ju försvinna men sen dyka upp, men ringen lyser alltså fortfarande med sin frånvara.
Som jag har spanat på ny ring, velat, funderat, provat. Men idag så hittade jag den, min ring! Jag kände på en gång att det var rätt!
Så roligt och nu kommer den om ett par veckor, graverad och fin!

Efter det så firade vi ringköpet med att strosa i Örebro, äta lunch på Creperiet och gå till Barnens ö!
Stora Holmen i Örebro alltså, vilket paradis, jag fick flashbacks till när jag själv gick på lekis och vi var där med hela gruppen!
Det fanns djur som man kunde gå in och klappa, kor, får och grisar.
Å som Lilla J älskade det, han och grisen blev tighta på en gång!
Lekpark, karusell, trampbilar, ett litet fik, legorum, sagorum! Hur mycket kul som helst! Vi planerar redan ett nytt besök när vi inte ska göra en massa annat utan bara gå dit och till Stadsparken som också är väldigt fin med alla lekparkerna.

Dagen innehöll också cykling!
Vi åkte till Kvarntorp i Kumla, mitt första besök där faktiskt, häftig anläggning för alla som vill ut i skogen och röra på sig. Det var folk som gick upp på högen, några joggade och många cyklade på MTB-slingorna. Mina killar passade på att cykla lite.


Innan vi åkte hem så satte vi oss vid ett picknick bord och åt lite fika.

Vilken rolig semesterdag, tur att Lilla J bäddat rent i alla sängarna på morgonen så det bara var att krypa ner mellan rena sköna lakarn sen!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar