måndag 10 september 2018

Minicoachen med på löpturen

Vi tränar ihop, jag och min mini!
Han på cykeln, den röda, snabbaste cykeln med pedaler och jag i mina supersnabba springskor!
Vilken känsla när vi tillsammans klev ur på grusvägen och skulle träna tillsammans. Han på att bromsa, starta och cykla uppför backar. Jag på att röra benen i den takt som kallas jogging utan att då astma. Och så bra det gick! Vi hade med oss Kiwi också, ett riktigt litet träningsgöng var vi!
”Heja mamma heja!” ”Bra mamma bra!” ”Du är snabb mamma men jag är snabbare!” ”Akta dig mamma nu kör jag om dig!” ”Stopp! Det ser ut som att du behöver vila!”
Nån PT behöver jag iallafall inte betala föe näe jag har med min lilla mini coach. När vi kom hem efter den korta löpturen var jag och Kiwi trötta, Lilla J orkade greja ett tag till så han var bog bäst tränad av oss. Nu känner jag redan, så här dagen efter att det gör ont i filéerna!
Men så skönt, vilken känsla att springa och att göra det tillsammans med den lille glädjespridaren var super!

Jag har ingen bild från vår första träning ihop, var fullt sysselsatt med att sätta ena foten framför den andra. Att ta en bild från förra gången jag sprang och låtsas som att det var nu känns inte heller helt aktuellt eftersom det var cirkus 1,5 år sen. Bjuder på en bild från Lilla Js förra cykeltävling. Här står han omstarten och mixtrar med handskarna. Just nu tränar han inför sin nästa cykeltävling som är till helgen. Ska bli så roligt att få heja fram honom, se honom testa en ny bana och cykla tillsammans med andra. Han älskar set verkligen!
/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar