måndag 20 januari 2014

Var är Hugo?

Haha, när jag tittar på bilden med alla hundar så kan jag riktigt höra mig själv "Kom Hugo! Sitt Hugo! Var här nu Hugo! Var är Hugo???" och medan Hugo far omkring som en galen duracellkanin så står Kiwi stadigt framför mina fötter.

Lite intressant att hundar också kan bli stressade, precis som vi människor. Nya miljöer, mycket hundar, överstimulans, underaktivering kan göra dem stressade. Ungefär samma saker som stressar människor alltså.
Underaktiverade har hundarna inte blivit i helgen iallafall.
När vi förutom alla hundarna fick sällskap av två hästar på promenaden så såg jag på killarna att de tänkte "Det är mycket nu!". När Jennie sen plockade upp Hugo för att ta med honom i rutschkanan så att han fick prova att åka så gick hans hjärna på högvarv.
Idag är Hugo och Kiwi väldigt nöjda med att ta det lugnt!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar