lördag 22 mars 2014

Vilket hundliv!

06.00 (vardag som helg) Vakna matte, vakna! Jag har tråkigt och är kissnödig! Vakna jag vill gå ut! Kiwi har alltid morgonhumöret på topp och ser ingen mening med sovmorgon.

Lillvoven vill följa med ut, såklart, men har inget emot att bli buren runt morgonrundan.


07.15 Hundarna har ätit frukost och somnar om. Det gör inte jag. Tack för den!


9.00 Lek med oss, annars roar vi oss själva! När man hör att de är vakna men i övrigt är det väldigt tyst så är det nåt lurt på gång! Dags att aktivera oss!

På med löpartightsen och ut i skogen!
Jag har läst många artiklar med tips och idéer på hur man ska träna sin hund så att man lätt kan ta med den ut och jogga. Jag har eget system som ja kallar "var flexibel". 
Ursprungsplanen för träningspasset håller sällan. Jag gör avvikelser i schemat för att plocka bajs, jaga Hugo som försöker äta upp en död mus, rycka in och medla när Hugo och Kiwi blir osams om en pinne, ramla omkull när Kiwi springer rakt in i mig och såklart klappa om killarna lite för att de är så söta.


11.00- 14.00 Kastar boll, hämtar bollen under soffan, myser på golvet, kastar bollen, undviker att Kiwi äter upp dammsugaren som han inte gillar, hämtar bollen under soffan, skäller på killarna för att de skäller, kastar bollen och hämtar den under soffan.

15.00 Släpp ut oss annars hittar vi på bus! Långpromenad där killarna skäller ut hundar vi möter trots att matte har sett "Mannen som talar med hundar" och "Hundcoachen" på TV. 


18.00 Maaat! Vi vill ha mat!

19.00 Lek med oss annars hittar vi på bus!

21.00 Dags för kvällspromenad. Sen kan man alltid sno mattes strumpor så att hon får jaga oss lite istället för att gå och lägga sig.

Kiwi somnar på mattan, Hugo lägger sig under sängen, ångrar sig och hoppar upp i sängen, nej det var inte skönt han går ner igen, ställer sig på mattes mage för att kontrollera att hon andas, lägger sig mitt i sängen, nej inte skönt reser på sig och snurrar tre varv lägger sig igen.

06.00 Hallå eller! Jag är vaken! Ska vi gå ut!?!?

Kan man annat än älska de här två tussarna!?



/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar