lördag 17 maj 2014

Härligt cykelpass

Idag har vi lekt "Vågra vägra träna tillsammans med din syster!".
Vi tränar ofta tillsammans men idag såg våra planer för dagen lite olika ut så vi har tränat på lite olika tider med våra respektive istället för med varandra.

Jag och sambon har också varit ute och cyklat. Det är
Skönt att cykla därför att man orkar hålla på lite längre än när man till exempel springer. Det är lättare att köra hårt en stund i backarna och sen vila nerför eller på platten. 
Det är inte så jobbigt att cykla för man sitter ju ner!

Dagens cykelpass var årets hittills bästa tur!
Vi cyklade banan som vi ska köra loppet på midsommarafton på. Först körde vi banan baklänges och så vände vi och cyklade den ner mot målet.
Känner mig lite lättad, den biten av banan som vi har tränat mycket på i några veckor nu är helt klart den tekniskt svåraste biten. Den för dagen nya delen av banan innehåll mycket sandbackar. Brände riktigt i låren! Men vad kul det var! Berg och dalbane känsla!
Tur att det är några veckor kvar att träna. I slutet var jag så trött att jag trodde jag skulle välta omkull och inte orka resa på mig igen.



1 mil kvar till mål!

Har mina nya cykelkläder på mig och känner mig som en riktig cykelninja!
Japp, det är såna riktiga cykelbyxor med hängslen och allt!
"Nej såna byxor vill jag INTE ha!" har jag sagt tusen gånger.
Idag stod jag ändå iklädd ett par sånna och det jag tänkte var "Men så skönt! Varför har ingen tipsat mig om såna här vrålsnygga, toksköna cykelbyxor med hängslen och allt tidigare!?"
Man är ju inte sämre än att man kan ändra sig!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar