söndag 10 augusti 2014

Träna för att orka med sin vardag

"Jag skulle aldrig kunna leva utan träningen, endorfinerna jag får efter ett träningspass är helt underbara!" sa jag till Jennie. Klok som hon är så svarade hon;
"Jo men så är det ju för alla, bara det att alla inte har förstått det!"

Jag märker också en jättestor skillnad i min vardag när jag är vältränad. Piggare och orkar göra så mycket mer.

Idag så gjorde vår stora vove illa foten på en promenad. Han la sig ner och tänkte helt enkelt inte gå mer så jag fick plocka upp vår stora hund i famnen och bära honom 2 km.
Efter travade Jennie (hon bar också en bit) och peppade mig.
"Oj vad stark du är!" "Det märks att du tränat!" "Fantastiskt, vilket bra träningspass för armarna!"

Det var fantastiskt hur mycket jag orkade med ditt stöd och din peppning syrran, räknar med att vi kan ge varandra det nästa helg. Det var också häftigt att känna hur stark jag blivit!
Tränad för att orka med saker som kan hända i min vardag helt enkelt! Hur mycket och hur långt behöver du kunna bära för oförutsedda händelser i din vardag ska kunna lösas?

Nu skulle jag vilja väga Kiwi för att se hur tung han är, men jag orkar inte lyfta upp honom på vågen för armarna är slut!


Vår underbara dunderklump!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar