onsdag 24 december 2014

Julafton

Julen har hittills varit fantastiskt. Ju äldre jag blir ju mer förändras traditionerna. När vi var små firade vi med alla kusiner och det var ett himla liv och stoj, sedan träffade vi alltid mormor och morfar hemma hos oss eller dem. Pappa ville alltid snabba på allt för han var, om möjligt, mer intresserad av paketen än vi syskon.

När vi blev lite äldre och tyckte och tänkte lite mer förändrades traditionen lite. Vi firade fortfarande med familjen och mormor och morfar men det var oftast hemma hos oss. På grund av jobb var inte brorsan alltid med och firade. Jag och syrran trotsade väder och vind som kunde vara allt från snöstorm och iskallt till töväder och regn. Ett av de bästa minnena jag har är när jag och syrran drog fram ett par gamla träskidor  och spårade på åkern bredvid tomten. När vi väl kom tillbaka svettiga och blöta kom mamma och pappa ut med fika.



Jul är fortfarande lika fantastiskt som när vi var små. Nu mera firar vi alla med sambos. Det är svårt att få ihop att alla ska vara lediga samtidigt på jul. Istället firar vi jul med familjen lite senare. Det känns faktiskt ganska bra ändå. 

Hittills har jag ätit lunch med sambon som jobbat. Varit ute på hundpromenad med fina killarna. Försökt hindra Charly från att öppna sina paket under granen, han känner förmodligen lukten av grisöra. 


Jag har lagat köttbullar och förberett maten inför ikväll. Och när jag stod i köket så gick Tomten förbi med frugan och en av sina renar, så otroligt häftigt!



Nu kollar jag på Kalle Anka och njuter. Snart kommer sambon hem och då blir det mer julstök <3

/ Lillasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar