söndag 21 februari 2016

Vinterparadis!


Jag kan då inte skryta med att jag svingat några kettlebell men jag har varit ute på en lång och skön promenad idag. -14 när jag klev upp men det blev snart varmare när solen värmde på. Det är härligt att få vårkänslor redan i februari. Sportlovsveckorna har dragit igång och på fjället är det fullt ös medvetslös. När jag tänker på hur mycket pengar vi lägger på semestrar så glädjs jag åt att jag redan bor i ett vinterparadis. Hit åker människor för att få en veckas vintersemester. Sparar pengar, packar, stressar. Ja och många hinner till och med bli riktigt osams på kuppen på grund av stress, pengar ochotåliga  barn och föräldrar. För att inte tala om hur förbannade vissa blir på vädret (?!). Jag behöver inte stressa, jag är redan här.


Charly är så ståtlig. Trots att han är hela tio år beter han sig som en valp ibland. Älskar att busa och hoppa och studsa. Men man är ju inte heller äldre än man känner sig. Imorse låg både han och Theo i mitt knä i soffan och kollade på skidor.


Soligt och fint väder gör mig verkligen så himla glad. Energin är på topp och det känns som att det i te finns någon hejd på vad jag skulle orka med!

/ Lillasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar