torsdag 23 juni 2016

Stjärnsund slott

Idag väntar vi in midsommargästerna för blomplockningen, vi måste ju ha lite att klä stången med!
Muffinsen är bakade, rabarbersaften kokt och hemmet i sin vanliga härliga röra så nu är det bara att de kommer!
Jag trodde att jag var smart när jag åkte in tidigt på förmiddagen för att handla till midsommartårtan, men det var många som tänkt precis likadant som mig. Som tur var skulle jag inte köpa vare sig jordgubbar eller färskpotatis för i den delen av butiken var det kaos.

Lugn och ro var det däremot här om dagen när vi var vid Stjärnsund slott som ligger 4 minuter härifrån. Vi strosade och Lilla J gav sig den på att han skulle gå helt själv. Vid det supermysigt vader fikade vi med utsikt över vattnet. Ännu en lyckad utflykt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar