söndag 31 juli 2016

En liten Harald

"Du är som en liten Harald!" sa mamma till mig.
Och det var väldigt fint sagt!

Harald som tyvärr inte lever längre var min mormors, tvillingsysters man och honom har jag alltid tyckt om! Han ville gärna att saker och ting skulle ske nu på en gång eller helst igår.
Han var inte rädd för att dra igång projekt i trädgården eller ha flera saker på gång samtidigt!
Det var det mamma menade med att jag var en mini-Harald.
Många saker på en gång, lite här och lite där, mycket idéer, lite tålamod och ibland saknas helt förmågan att göra någonting färdigt!
Men, å andra sidan blir det mycket gjort också! Och vad ska man göra, man är ju som man är och så är det bara att jobba med det man har!


















Vattna, bära barn, äta jordgubbar, kånka vattenkanna, inga konstigheter!

"Johan jag har gjort en smoothie, fixat mat till Lilla J och till oss och så har jag kokat saft, men jag brände visst rödbetorna...."
"Jaha." sa han bara helt enkelt och såg inte ett dugg förvånad ut.
För så är det ibland när det är många bollar i luften, ett visst svinn får man räkna med!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar