lördag 30 juli 2016

Hejdå 10 dagar!

De tio dagarna jag och Viktor jade ledigt tillsammans bara försvann. Hur ska man kunna vara redo att själv ta hand om något så dyrbart efter bara två veckor. Det är nog så att man inte är redo men det måste bara gå ändå. Viktor tog med sig hundarna till jobbet så jag slipper tänka på att gå ut med dem och barnvagnen. Känns som ett för stort steg att ta just nu. 

Men tio dagar tog slut och idag har varit min allra första ensamma dag med Lilla G. Skräckblandad förtjusning. Men att vara ensam hemma med en nykläckt i tio timmar känns som tio timmar för mycket. Imorgon är vi hemma hela familjen och myser.

När klockan slog fyra tog jag mig ut på en promenad med barnvagnen. Frisk luft skadar ju aldrig. För minsta lilla sak jag hinner göra här hemma känner jag mig som en supermorsa. Oavsett om det är äta, sortera tvätten eller göra knipövningar. De dagar allt går åt helvete ska jag tänka på mina supermorsan-dagar.


Ljung, det är så himla vackert. Syrran hade ljung i både håret och i brudbuketten på deras bröllop. Så vackert!

/ Lillasyster

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar