onsdag 6 juli 2016

Törstsläckare!

Igår provade jag på att göra egen frozen yoghurt. Hittade ett väldigt enkelt recept och sånt gillar jag. Inga krångligheter eller massa småingridienser som behöver köpas till. 

Frozen yoghurt med jordgubbar och mango 1 portion: 

1. Frys in ca 2 dl vaniljyoughurt i 2 timmar. Den ska vara fryst men inte nödvändigtvis stenhård för då kan den bli svår att mixa.
2. Tina jordgubbar och mango lite lätt så de blir lättare att mixa men att de fortfarande är kalla/frysta. 
3. Mixa ingridienserna. Jag började med jordgubbarna och mangon för att sedan fylla på med yoghurten. Har man en lite större mixer/matberedare  går det säkert slänga i allt samtidigt.

Klar att servera!


Kan verkligen rekommendera det här som en svalkande mellis. Gärna en riktigt varm sommardag för det blev så kallt att det började isa i halsen.


Jag har också en smoothiebok som jag plockar fram ibland när jag har dålig inspiration. 

/ Lillasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar