måndag 22 augusti 2016

Fem tummar upp av fem möjliga!

Den här helgen får högsta möjliga betyg!
Den har varit så bra att jag skulle kunna tänka mig en till nu på raken!

Igår så toppade vi, som grädden på moset, med att lämna Hugo och Kiwi hos mamma och pappa. Där myser de i trädgården och Hugo badar i fontänen. Och så åkte jag, min andra hälft och Lilla J till Marieberg. Ikea, XXL, Toys R Us, och köpcentrat på ett bräde!
20 minuter sov Lilla J på hela dagen. Att säga att det var i underkant är i underkant.
Men vi jobbade bättre än damlandslaget i fotboll tillsammans, riktigt lagspel och hade en tipptoppdag!
Inga restaurangvrål, inga sura miner eller nerkladdade kläder!
Men tacka vet jag Ikea alltså, vilket ställe för en barnfamilj! Bra vagnar för barnen att åka i eller de små att köra själva. Små lekplatser här och där! Och så restaurangen, götapetter! En helt egen avdelningen för folk med småfolk i familjen!
Mest handlade vi till Lilla J, i vanlig ordning! 
På Toys R Us valde han en traktor med vagn. Och ja, jag är väl medveten om att vi har matat honom med saker som fått honom att gilla traktorer. Men bor man på en gård där det är mycket traktorer som kör så blir det lätt så!
Helt själv bar han den stora kartongen genom affären! Väl hemma lekte han med den i en timma och blev arg när han inte fick ha den i sängen. Succé alltså!

Jag avrundade dagen med en joggingrunda. Endorfinpåslag och nytränad, nu är jag laddad för en ny spännande vecka då båda jag och den där andra halvan ska jobba och gå om varandra o hela fyra dagar!
Vi har varit förutseende nog att be om förstärkning! Två dagar så är mamma behjälplig, tur vi har dem!


Här har vi ett exemplar av en lagom gammal, lagom snabb, lagom stark, lagom pigg och mycket lycklig kvinna!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar