fredag 19 augusti 2016

Mysdag och tv-dosa!

Igår hade vi en dag vi hann med mycket. Ut med hela familjen och vännerna på långpromenad, tvättade, hade besök av en kollega och så gjorde jag matlådor på kvällen. Kanske inte låter så mycket men en småbarnsmamma hade nog gett mig en klapp på axeln. Ska kanske tillägga att jag inte var ensam hemma...

Idag vaknade jag och regnet fullkomligt öser ner! Inte avundsjuk på sambon är på jobbet och är cykelinstruktör idag. Här hemma låg vi kvar i sängen ett tag och sen blev det mys i soffan, jag, Lilla G och hundarna. 


Något som är lite klurigt när man är hemma med liten är att man inte alltid Hr armarna fria och inte kan resa sig upp och hämta saker när som helst. Det som inte är med en armlängds avstånd det kan man inte använda. 

Och det behövs lite prylar. Vatten, paddan, telefonen, tv-dosa och lite annat. Att råka få med sig det är i princip omöjligt med amningshjärna. Därför blev jag överlycklig när jag fick höra att man kan ladda ner en app så man kan använda telefonen som tv-dosa. Åtminstone till våran tv från Samsung. Så himla bra!

/ Lillasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar