tisdag 6 september 2016

Dagdrömmeri!

Imorse på Nyhetsmorgon hörde jag att det är vanligare att människor får hjärtinfarkt på måndagar och tisdagar i jämförelse med helgen. Doktorn sa att det förmodligen är för att vi stressar mycket i början av veckan och fler slappnar av på helgen. 

Jag tycker mitt jobb är helt fantastiskt, att få lära ut är så otroligt roligt men det är, precis som många andra yrken, väldigt stressigt. 

Vad som kan få oss att stressa ner är bland annat naturen, tur för mig! Jag är ju i naturen konstant. 


15 minuter bort med bil så är jag här. Jag tror helt ärligt aldrig att jag varit på den här platsen och varit stressad, tänkt på jobb eller haft en klump i magen. Här är en plats jag är i nuet, kanske dagdrömmer lite om framtiden. Jag är en riktig dagdrömmare jag. Just nu tänker jag mycket på vår semester om lite drygt en vecka. Det ska bli helt underbart! 

Det är tur att vi har Lilla G för då stannar jag verkligen upp i nuet. Hon ligger och sover i våran säng nu bredvid Theo. Hon har blivit så himla stor vår lilla tjej!


/ Lillasyster




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar