fredag 9 september 2016

Jag och min lattemorsa i ösregn!

Min vardagsmotion hittills idag blev 60 minuters barnvagnspromenad i spöregn med min lattemorsa Elin. Vi dricker egentligen inte så mycket latte men väldigt mycket kaffe. Regnet öste ner och vi var nöjda att vi fick prova regnskydden till barnvagnarna ordentligt och se vad min nya regnjacka gick för. Man kan inte annat än älska eller hata oss, inget där emellan med all denna positiv energi.


Vi njuter av hösten. Pratar om hur jäkla gött det är att få vara mammaledig. Man blir inte rik på pengar men av kärlek till sitt lilla barn. Hade man visserligen blivit även om man jobbade men inte fått lika mycket tid med det finaste man har.


Jag är så glad att sommaren är över. Det låter kanske knäppt men sommaren är den sämsta årstiden här i Idre tycker jag. Det är massa mygg och knott och så blir det aldrig riktigt varmt. 

Nu ska jag fortsätta mina hushållssysslor och baka bröd. 

/ Lillasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar