lördag 1 oktober 2016

Bytardag i Askersund

Idag har vi varit på shoppingtur på förmiddagen. En bytardagar för barn anordnades i Askersund.
Att köpa barnkläder begagnat är inte dumt alls, mycket blir ju bara använt en väldigt begränsad tid innan de växer ur det och då kan ju någon annan få chansen att ta över och slita lite mer på kläderna.
Jag, Lilla J, hans mormor, syrran (som numera heter Nennie), Viktor och Lilla G prövade lyckan på bytardagen.

Mormorn hon fick inte se så mycket för Lilla J tyckte att de två skulle sitta i leksakshörnan och leka med en bil som han ville ha. Och då blev det naturligtvis så! Bilen vägrade han släppa när vi kom hem, den skulle med när han provade nya kläderna och när han åt mellis!

Jag som kände mig väldigt rutinerad, helt plötsligt, hade en plan (nerskriven på en lapp, förståss), ett måttband och koll på storlekarna, fick med mig både det ena och det andra.
En stor uppdatering av vintergarderoben, för winter is coming, hör jag ryktas om.
Overall, byxa, jacka, två par kängor, vindjacka och lite annat smått och gott för en liten slant!


Efteråt gick vi och gungade tills Nennie mådde illa.


Sen åkte vi hem igen till lugnet på ön och tog en promenad.

/Storasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar